Uddannelsesinstitutioner i optometri:
Oprust uddannelsesinstitutionen med eksterne optometri- og ledelseskompetencer og styrk jeres fremtidige uddannelsesprogram.
Klokken er 8.30 og første lektion er i gang. Adjunkter, lektorer og professorer har travlt med at undervise og vejlede studerende samt varetage diverse administrative opgaver. Patienter skal tilses, publikationer skal læses/skrives, undervisningsmateriale skal finjusteres og pludselig er arbejdsdagen ovre. Lyder det bekendt?
Hverdagen på en uddannelsesinstitution er fyldt med praktiske gøremål, som kan efterlade meget lidt tid til strategisk udvikling og fremtidssikring af uddannelsen og dermed professionen som helhed. Optometri udvikler sig i rasende fart med ny teknologi, nye kliniske processer samt stadig større tværfaglige snitflader og samarbejdsformer. Hastigheden hvormed arbejdsglidning og avancerede teknologiske løsninger udfolder sig, kræver kontinuerligt kompetenceløft/-vedligeholdelse og dermed også et forandringsparat uddannelsessystem med visionære studieordninger og aktuelle, dynamiske efteruddannelsesmuligheder.
Få professionel hjælp til
- Konkret input til studieordninger og forløbsplaner med afsæt i praksisnære erfaringer fra detail-optometri, tilsynsresultater fra Styrelsen for Patientsikkerhed samt visioner for dansk optometri på højeste niveau. Jeres – og professionens – udbytte er, at få løftet den danske optometristuddannelse således at optometri kan spille en større rolle i varetagelsen af de stadigt flere og mere differentierede/avancerede sundhedsfaglige opgaver i klinisk praksis
- Fast sparring med uddannelsesleder og F/U-afdelingen med henblik på at bygge bro imellem teori og praksis samt løbende at vedligeholde denne bro for dermed at sikre en aktuel praksisnær undervisning
- Udvikling, afholdelse og evaluering af konkrete uddannelseselementer inkl. undervisning og vejledning af studerende og efteruddannelseskursister med henblik på at aflaste/supplere personalet på uddannelsesinstitutionen
